Proces

 1. Aby praca przebiegała sprawniej wybierzcie spośród siebie lidera, który będzie czuwał nad Waszą pracą i w przypadku sporów będzie miał głos decyujący. W tym projekcie będziesz w dużej mierze korzystał z Internetu. Dlatego najpierw musisz poznać zasady bezpiecznego i legalnego korzystania z materiałów umieszczonych na stonach internetowych. Pomogą Ci w tym zebrane informacje. Po przeczytaniu i podzieleniu się zdobytą wiedzą rozwiąż quiz. (2h)


2 Korzystając z poradników oraz pomocy opiekuna projektu dowiedz się czym jest dominacja półkulowa. Pracując w parach zapisz w Wordzie informacje na temat specjalizacji wybranej półkuli. Przeprowadź testy i sprawdź, która półkula rządzi w Twoim przypadku. Porównajcie w zespole swoje wyniki.  Zabaw się z przyjaciółmi w skojarzenia. (1h)


                         
3. Skorzystaj z testów online podanych w źródłach i poznaj swój własny typ sensoryczny. W ciągu tygodnia zastosuj przypisane twojemu typowi sposoby nauki  i sprawdź, czy są skuteczniejsze od obecnie przez Ciebie stosowanych. Przemyśleniami podzielisz się na następnych zajęciach. (1h)




4. Korzystając z przeglądarki Internetowej wytrop informacje,  wskazujące na to, które produkty sprzyjają pracy mózgu.  Lider przydzieli Ci zakres poszukiwań. Zapisz zebrane dowody (nazwy produktów, krótkie opisy) w dokumencie Word, a ilustracje we własnym folderze.  (2h)
5. Aby ułatwić pracę grupową opiekun projektu zapozna Cię z możliwościami dysku wirtualnego. Udostępnisz na nim zebrane do tej pory materiały - dokumenty, ilustracje ponieważ posłużą Wam później do wykonania wspólnej prezentacji multimedialnej. (1h)



6. Wraz z innymi Super Mózgami zapoznajcie się z zasadami dobrej prezentacji multimedialnej. Wykonaj kilka slajdów do wyjątkowej prezentacji pt. "Co lubi Twój mózg", podziel się pracą. Przedyskutujcie jakie elementy powinna zawierać wasza prezentacja. Na koniec lider zespołu sprawdza prezentację i dokonuje ostatecznych poprawek (2h)

 7. Posiłkując się źródłami dowiedz się, co to są mapy myśli i jak je tworzyć.  Bazując na zebranych do tej pory informacjach, stwórz własną  mapę myśli. Przedstaw ją pozostałym członkom zespołu. (2h)


 
8. Korzystając z "dobrego wujka Google" wyszukaj w Internecie informacje, które pozwolą Ci rozwiązać ostatnią zagadkę "Co sprzyja zapamiętywaniu i dlaczego zapominamy?" Podziel się z zespołem zdobytymi informacjami. Omów je i wspólnie z pozostałymi Super Mózgami opracuj plakat "Rady dla uczących się". (4h)


 9. Po wykonaniu wszystkich zadań podziel się swoimi przemyśleniami z pozostałymi członkami zespołu. Co dał Ci udział w projekcie, z czego skorzystasz, a co było niepotrzebne.   (1h)

Życzę owocnej pracy, do dzieła!